Ajatuksia

Asiakkaiden kohtaaminen sosiaalisessa mediassa – aina kohderyhmän ja tarkoituksen mukaan

Asiakkaiden kohtaaminen sosiaalisessa mediassa – aina kohderyhmän ja tarkoituksen mukaan

 

Jos on tähän asti suhtautunut epäilevästi digitalisaatioon ja sosiaaliseen mediaan, on luultavasti joutunut muuttamaan mielipidettään vuoden 2020 koronakevään aikana. Meidän täytyy pystyä kommunikoimaan niin keskenämme kuin asiakkaidemme tai vierailijoidemme kanssa, vaikka fyysistä kontaktia rajoitettaisiinkin.

Nettisivusi edellyttävät, että kohderyhmä itsenäisesti kääntyy puoleesi, ja uutiskirjekanta taas kattaa harvoin kaikkien asiakkaidesi sähköpostiosoitteet. Olemalla läsnä siellä missä asiakkaasikin ovat, voit kustannustehokkaasti ja nopeasti saavuttaa kohderyhmäsi.

Mikä mediakanava sopii parhaiten mihinkin tarkoitukseen? Keskitä energiasi kohderyhmäsi ja tarkoituksesi mukaan!

Instagramissa voit viestiä rennosti niin asiakkaiden, työkavereiden, yhteistyökumppaneiden kuin alan muiden toimijoiden kanssa. Instagramissa vietetään keskimäärin 40-45 % enemmän aikaa kuin esim. Facebookissa ja Twitterissä. Anna seuraajien kurkistaa kulisseihin, uskalla olla henkilökohtainen ja avoin keskusteluille niiden kanssa, jotka sitä kaipaavat. Kommentointiin kannustavat julkaisut ovat usein toimivampia, samoin kuin lyhyt ja ytimekäs sisältö. Julkaise aina niin feedin kuin storiesin puolella, jotta saavutat parhaan mahdollisen näkyvyyden.

Sinulle, joka haluat johtaa toimialan keskustelua tai rekrytoida uusia lahjakkuuksia organisaatioosi, on LinkedIn luonnollinen valinta. Siellä yritykset, organisaatiot, säätiöt ja yhdistykset pääsevät kontaktiin noin 675 miljoonan yksityishenkilön kanssa. Tämä liike-elämän kohtaamispaikka sopii täydellisesti lyhyiden uutisten jakoon ja alan keskustelun luomiseen. Jos olet rekrytoimassa, löydät sieltä niin kotimaista kuin ulkomaista työvoimaa.

Koetko vaikeaksi uutiskynnyksen ylittämisen ja kohderyhmän algoritmien ymmärtämisen? Autamme mielellään sosiaalisen median kohdennuksissa tai hakukoneoptimoinnissa. Olemme olleet mukana tekemässä mm. yhteysalus – ja lauttaliikenneyhtiö Finferriesin menestyksekkäitä ja kustannustehokkaita digitaalisia rekrytointikampanjoita tänä vuonna!

Ota rohkeasti yhteyttä asiakkuuspäällikköömme Hannaan, niin voimme auttaa juuri sinun organisaatiotasi!

Author Veronica Aspelin

More posts by Veronica Aspelin
Å Communications