Jos kesätyöhakemusten määrä kasvaa 35:stä 215:een, voi sanoa, että rekrytointikampanja on onnistunut. Jos kustannus samaan aikaan laskee monella tuhannella eurolla, voidaan jo puhua menestyksestä.
Tänä keväänä yhteysalus- ja lauttaliikennevarustamo Finferries panosti digitaaliseen markkinointiin, erityisesti omiin sosiaalisen median kanaviin. Instagram- ja LinkedIn -mainokset kohdistettiin oikeille kohderyhmille ja tilien seuraajia kehotettiin osallistumaan rekrytointiin. Seuraajat jakoivat julkaisua ja tägäsivät ahkerasti sopivia hakijoita, mikä paransi julkaisun levitystä ja lisäsi näkyvyyttä. Osallistujien kesken Finferries arpoi 3 Bluetooth -kaiutinta.
– Meillä on aikaisemmin tehty hyvin perinteisiä ja muodollisia rekrytointi-ilmoituksia paikallislehdissä. Henkilökohtaisempi ja ajan hengen mukainen kampanja sosiaalisen median kanavissamme mahdollisti juuri oikean kohderyhmän tavoittamisen. Yllätyimme positiivisesti, kuinka ahkerasti seuraajamme ottivat osaa kampanjaan, sanoo Finferries:in viestintäpäällikkö Jutta Valkeinen.
Å Communications on ylläpitänyt FInferries:in Instagram -tiliä huhtikuusta 2019 asti. Vuosi tämän jälkeen lanseerattiin myös LinkedIn -profiili. Teemme säännöllisesti uusia julkaisuja, kampanjoita ja mainoksia näihin kanaviin yhteistyössä viestintäpäällikkö Valkeisen kanssa.