Ajatuksia

Markkinointipäällikön vuokraaminen – mitä se tarkoittaa?

By 23/03/2022 6 huhtikuun, 2022 No Comments

Markkinointipäällikön vuokraaminen – mitä se tarkoittaa?

Markkinointipäällikön vuokraaminen tai markkinoinnin osittainen ulkoistaminen ei enää ole äärimmäisen poikkeuksellista. Väliaikaiset ja projektiluontoiset toimeksiannot ovat yleistyneet myös markkinoinnin alalla. Työvoiman vuokraamisen ytimessä on resurssien tehokkaampi hyödyntäminen. Perinteistä työvoiman vuokrausta on harjoitettu jo pidemmän aikaa esimerkiksi vähittäiskaupan ja ravitsemusalan sektorilla, mutta viime vuosina suosiotaan on nostanut myös asiantuntijapalveluiden lyhytaikainen hyödyntäminen vuokraamalla. 

Asiantuntijapalvelun vuokraamista voi verrata esimerkiksi jo vakiintuneeseen autoleasing-palveluun, jossa palveluntarjoaja hoitaa puolestasi kaiken auton omistamisesta koituvat lisäkustannukset: polttoaine (palkka), vakuutusmaksut (työnantajan sosiaaliturvamaksut), parkkimaksut (uusimmat työvälineet), pakolliset korjaukset (viimeisimmät alan koulutukset) ja autotallin vuokrat (loma-ajan palkat ja sijaiset).  

Näin ollen kiinteällä kuukausikustannuksella vältät monta pienempää kustannusta, joten asiantuntijan vuokraaminen saattaa olla pienelle organisaatiolle jopa edullisempi vaihtoehto. 

Å Communications on toiminut ulkoistettuna markkinoinnin asiantuntijana monella alalla. Palvelumallissamme joku meistä (sinulle ehkä jo tuttu yhteyshenkilö!) siirtyy yrityksesi käyttöön hoitamaan markkinointia ennalta määrätylle ajanjaksolle. Voit turvallisin mielin ulkoistaa koko markkinointisi meille. Autamme sinua esimerkiksi sijaisuuksien täyttämisessä tai ruuhkahuippujen tasoittamisessa, ja kauttamme käytettävissäsi on myös laaja freelancer-verkostomme.  

Nopea rekrytointi on kallista – ja aina myös riski 

Muuttuiko markkinointi- ja viestintätiimisi tilanne odottamattomasti? Tarvitsetko lisävoimia suuremman projektin läpivientiin tai etsitkö sopivaa sijaista esimerkiksi vanhempainvapaan ajaksi? 

Nopeat rekrytoinnit saattavat olla haastavia tai kalliita toteuttaa ja pahimmassa tapauksessa johtaa virhearvioihin. Jos tarvitset apua väliaikaisesti ja nopealla aikataululla, voi markkinointipäällikön vuokraus olla oikea ratkaisu. Meidän kauttamme saat kokeneen henkilön luotsaamaan markkinointiasi tai viestintääsi, kunnes olet löytänyt uuden vakituisen työntekijän.  

Parhaimmillaan vuokrattu markkinointipäällikkö voi tuoda organisaatiollesi uusia ideoita ja kehittää olemassa olevia toimintatapoja. Ulkopuolinen henkilö voi sujuvasti auttaa sparraamaan tiimiäsi uuden edessä ja helpottaa esimerkiksi siirtymää digimarkkinointiin. Uusien näkökulmien avulla voit modernisoida markkinointistrategiaasi ja tehostaa budjetin käyttöä. 

Laajenna organisaatiosi osaamista 

Asiantuntijan vuokraaminen markkinointi- ja viestintätiimiisi voi alkuun tuntua vieraalta ajatukselta, koska ammattitaitoisia tekijöitä löytyy jo talosta. Jos kuitenkin huomaat tarvitsevasi laajempaa osaamista nopeasti, ja kenties uudelta liiketoiminta-alalta, voi tietotaidon vuokraaminen olla siihen nopea ja tehokas ratkaisu.  

Konsulteillamme on kymmenien vuosien kokemusta eri aloilta – voimme tukea organisaatiotasi muun muassa rahoitus-vakuutus-, teknologia- sekä kulttuuri- ja kunta-alan tuntemuksellamme. Tehokas projektinjohtaminen on osa konsulttiemme työarkea, joten isotkaan projektit eivät tunnu ylivoimaisilta. 

Lue asiakkuuspäällikkömme Hanna Sjöbringin kokemuksista Hansakorttelin vuokrattuna markkinointipäällikkönä täältä. 

Jos sinulla on tarve markkinointipäällikön vuokraukselle, ota rohkeasti yhteyttä! Yhdessä räätälöimme juuri sinun organisaatiollesi sopivan mallin markkinoinnin ulkoistamiseen.

Sanna Sarelius

Toimitusjohtaja

Freja Harkke

Projektipäällikkö

Hanna Sjöbring

Projektijohtaja

Author Kristiina Teppo

More posts by Kristiina Teppo
Å Communications