Ajatuksia

Painotuotteet ja digitaaliset painokset eivät sulje pois toisiaan

Painotuotteet ja digitaaliset painokset eivät sulje pois toisiaan

 

Åbo Akademin säätiön vuosikertomus 2019.

Vaikka monet lukevatkin uutisia ja etsivät sisältöä digitaalisista kanavista, painotuotteet ovat yhä arvostettuja ja ylivoimaisia kun halutaan paketoida paljon tietoa puhuttelevalla tavalla. Sivujen kääntämisessä on jotain rauhoittavaa, eikö totta? Eikö lukeminen olekin hiukan helpompaa, tuote tuntuu arvokkaammalta ja sisältö on tarkemmin mietitty, kun se on valmiina pakettina silmiesi edessä?

Onnistunut asiakaslehti, puhutteleva esite tai painettu vuosikertomus on hyvä tapa luoda positiivisia mielleyhtymiä tuotemerkille. Tutkimusten mukaan postilaatikoihin jaettavat asiakaslehdet saavat yhä parhaat tulokset, kun on kyse siitä, miten kuluttajat haluavat saada informaatiota. Edellytyksenä toki, että sisältö on korkealaatuista ja tärkeää vastaanottajalle. Painettu tuote tarjoaa mukavan tauon digitaalisen informaatiotulvan keskellä. Myös aika, joka käytetään painotuotteen parissa on pidempi kuin digitaalisissa kanavissa, ja lehdet usein myös säästetään. Vuosikertomus tai asiakaslehti voivat myös tarjota synergiaetuja digitaaliselle viestinnälle, koska sisältöä voidaan jakaa nettisivuilla tai sosiaalisessa mediassa.

Kaksi esimerkkiä tästä ovat Åbo Akademin säätiölle keväällä 2020 tekemämme vuosikertomus, joka painettiin ja julkaistiin netissä. Toinen esimerkki on Paraisten kaupungin tiedotuslehti NYTT, jonka tuotamme yhteistyössä kaupungin viestintäosaston kanssa. NYTT ilmestyy 8 kertaa vuodessa, niin paperilehtenä kuin digitaalisenakin.

Haluaako sinun yrityksesi, organisaatiosi, säätiösi tai kuntasi hyötyä tuottamalla oman asiakaslehden, painetun vuosikertomuksen tai esitteen? Meillä on vankka kokemus konseptisuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta ja sisällöntuottamisesta.

NYTT-lehti, myös sähköisenä.

Author Veronica Aspelin

More posts by Veronica Aspelin
Å Communications