Visit Parainen – logouudistus

Keväällä 2021 Å Communications kehitti Paraisten kaupungin matkailuorganisaatiolle Visit Paraisille visuaalisen ilmeen ja kaksikielisen logon. Samaan aikaan organisaatiolle oltiin tekemässä suurempaa brändiuudistusta. Å vastasi brändiuudistuksen lanseerauksesta. Tänä aikana yksi viestintäasiantuntijoistamme työskenteli vuokrattuna resurssina Visit Paraisille kolmena päivänä viikossa kolmen kuukauden ajan. Hänen työtehtäviinsä kuului sosiaalisen median strategian luominen, viestinnän kehittäminen eri kanavissa sekä sisällöntuotanto kolmella kielellä organisaation sosiaaliseen mediaan ja verkkosivuille.

Brändin rakentaminen ja uusi visuaalinen identiteetti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Visit Parainen -tiimin kanssa. Työpajojen ja keskustelujen kautta saimme tietoa asiakkaan omasta näkemyksestä brändistään ja yhdessä määritimme tulevaisuuden matkailuorganisaation sekä sen tavoitteet.

Uusi visuaalinen identiteetti ja logo olivat suora seuraus brändityöstä. Logo sai tunnistettavan muodon Paraisten maantieteestä, jossa on viisi pääsaarta ja kuudes kohde ulkosaaristossa. Logon värimaailma on tunnistettavissa Paraisten saaristoympäristöstä; eri sinisen sävyjä, syksyn oranssia, auringon keltaista ja punaisiksi maalattuja venevajoja. Logo on saatavilla kahtena kieliversiona, molemmat kielet niin yhdessä kuin erikseen. Logon fontti on moderni, helposti luettava ja tunnistettava.

Leave a Reply