Suomen Tukholman-instituutin graafisessa ilmeessä yhdistyy muotoilu, taide ja luonto
Suomen Tukholman-instituutin tehtävänä on edistää ruotsalaisen ja suomalaisen kulttuurielämän yhteistyötä, esimerkiksi tiedottamalla suomalaista kulttuuria esittelevistä tahoista Ruotsissa, sekä esittämällä uusia suomalaisia elokuvia yli 50 paikkakunnalla Ruotsissa. Ruotsinsuomalaisille instituutti tarjoaa mm. lasten- ja aikuistenteatteria suomeksi. Lisäksi instituutilla on kirjasto- ja kurssitoimintaa sekä laaja yhteistyö suomalaisen ja ruotsalaisen elinkeinoelämän kanssa.
Vuosina 2020–2021 Å Communications uudisti Suomen Tukholman-instituutin visuaalisen ilmeen ja kehitti instituutille uudet WordPress-pohjaiset verkkosivut osana laajempaa brändinkehitystyötä. Uusi visuaalinen ilme ja logo olivat brändinkehittämisen keskiössä. Asiakkaan toiveena oli luoda ilme, joka poikkeaa perinteisestä sinivalkoisesta traditiosta ja viestii instituutista yhdistävänä tekijänä naapurimaiden välillä. Logon symboli on hakenut inspiraatiota muun muassa suomalaisesta veistostaiteesta, räsymatoista ja käsityöperinteestä, ääniaalloista ja musiikista, revontulista sekä yleisökirjastoista.
Å suunnitteli myöhemmin myös instituutin elokuvatoiminnan Ny Finsk Filmin ilmeen sekä julisteilmeen lastenkirjallisuusnäyttelylle Matka yli Itämeren – En resa över Östersjön. Keksimme myös nimen ja loimme logon Tur-retur -hankkeelle, joka edistää työllistymistä Itämeren molemmin puolin ja helpottaa Ruotsiin muuttaneiden suomalaisten paluumuuttoa Suomen työmarkkinoille.
Å Communicationsin verkkokehityksen, visuaalisen suunnittelun ja brändinkehittämisen palvelut taipuvat hyvin kansainvälisiin ja kaksikielisiin projekteihin. Tekstisuunnittelu kahdelle kielelle vaatii muun muassa hahmotuskykyä siitä, mitkä sanavalinnat saadaan toimimaan molemmilla kielillä.
Jos kaipaat apua brändin uudistamisessa tai verkkosivujen luomisessa, ota meihin yhteyttä!