Tankar

Kommunmarknadsföring ligger i tiden

Kommunmarknadsföring ligger i tiden

 

Glada i Ingå!

En undersökning av Kommunförbundet (2019) visar att allt flera städer målmedvetet satsar på sin marknadsföring. Man frigör större medel för ändamålet, gör upp interna strategier och reds inte för att anlita utomstående expertis där det behövs. Målet är ofta flera kommuninvånare eller ökad turism.

Tänker din kommun i liknande banor? Vad har ni för särskilda målsättningar och behov? Ger ert visuella uttryck, funktionaliteten på er hemsida och era marknadsföringstexter er stad rättvisa? Vet ni var, när och till vem ni ska marknadsföra er, så kostnadseffektivt som möjligt?

Vi har under åren jobbat med flertalet kommuner, bl.a. genom att förnya och förstärka deras varumärken samt marknadsföra dem som bostads- och/eller turistorter. Vi har tillsammans med kunderna utarbetat koncept, kommunikationsstrategier och kampanjer. Målinriktad marknadsföring ger kunden största möjliga avkastning på satsningen.

Bekanta dig med vårt arbete s.s. Ingå stads inflyttningskampanjsajten för Pargas bostadsområde Solbågen eller vårt koncept En riktig liten stad. Vi har också arbetat med Kimitoöns kommunmarknadsföring i flera omgångar.

Behöver din kommun hjälp med sin kommunikation? Vill ni bli flera, synas mera eller förnya  er look?

Ta gärna kontakt med vår kundchef Hanna för att veta mer! hanna.sjobring@acomm.fi

Author Veronica Aspelin

More posts by Veronica Aspelin
Å Communications